söndag 9 november 2014

9 november.

Hmm.. Tror att sjukdomarna förföljer oss hemma.
Först H som fick en otit. Hon vakna i torsdags natt kl 04 och skrek hysteriskt. Jag jobbade extra på hjärtavdelningen i fredags så mamma kom över för att passa barnen. Dagis hade redan bett mig hålla S hemma då han var hängig i torsdags.
När jag kommer hem vid 15 har H varit ledsen hela dagen och petar jag på örat så skriker hon rätt ut. Ringer till flm. De ringer upp fem minuter senare och en halvtimme senare har läkaren konstaterat öroninflammation med inåtbuktande trumhinna och antibiotikabehandling.

Hem och få in henne medicin. Lovar henne att se film med henne och däckar under filmen, snäll mamma.
Lördagen började med att S får utslag. Ser ut som myggbett men har ingen aning om vad de e. Han har på båda underarmarna och vänster fotknöl och underben.
Har besök under dagen. H har M på besök och Karin kommer över med sina barn. Kvällen blir lite vin med Karin och Nathan. Trevligt.

Söndagen så ska H på kalas. Jag är hemma med barnen. B jobbar kväll. Så ringer en vän och berättar att de har löss och denna familj har vi träffat under veckan. Iväg till affären för att köpa luskammar och lusmedel. Lyckades inte hitta några löss men fick inte kamma ordentligt heller så avlusa hela familjen.
Tvättberget hemma nu är ENORMT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar