lördag 17 januari 2015

Sponsrad Video: Grekland

Detta är ett sponsrat inlägg.


Det var verkligen supermysigt att åka iväg med H ensam till Kreta i somras. Jag hade ju aldrig varit i Grekland tidigare och även om inte Kreta var drömresmålet i Grekland så blev jag positivt överasskad. Känslan när man flög in över havet och såg havet komma närmare och närmare innan man skulle landa var häftig.
Jag minns att både jag och H funderade på om vi skulle landa i vattnet. Hettan som slog emot oss när vi kom ut från flygplatsen. H´s första kommentar var "mamma ska vi åka hem nu?".

Stranden där vi bodde var super. Lagom långgrunt. Lagom salt och lagom med sand. Supernära från hotellet. MAX 150meter. Bodde på ett helt okej lägenhetshotell med pool med barnsektion, wifi på allmänna platser och en liten kattunge som sprang omkring.
Vi tog oss iväg till vattenlandet som fanns på Kreta två gånger och H var bara så nöjd.

Vet att jag har flertalet kollegor som reser år efter år till Grekland och visst är jag sugen. Till Grekland vill jag igen men finns så mycket mera som lockar. Jag vill se gamla byggnader, stränder, städer. Jag vill äta deras mat. Vi bodde ju på lägenhetshotell när vi var borta så vi lagade mest vår egen mat men att deras mat är ju bara underbar. För mig och mina barn är det viktigaste sol och bad. Att barnen är nöjda och att jag är nöjd. Det ska vara enkelt att förflytta sig när man har barn med och man ska kunna uppleva platsen man reser till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar